Friday, December 29, 2006

Musiq!



När jag hörde att Musiq! , Musiq Soulchild kommer till Gbg blev
jag alldles från mig tÄnkte o fan..det är inte sant! så sant
som att jag såg honom igår kväll trägårn!

Ja inget märkvädigt trött o över arbetat" va jag ju på dagen men
efter som konserten skulle börja runt halv tolv va det ingen tal
på att skynda sig ut efter denna fröst/kall vinter afton hoppade
man inte på första bästa vagn att åka in dreckt!

förväntningarna va ett skönt soul uppträddande hellst ett tryckerie
över dans golvet ...efter kom någ för tidigt efter som dörrena va
stängda fram till halv ett då först komm några killar på schen
från malmö..ganska bra men lazzy va sämst..men men det är
ju svenska r man måste va snäll!

MUSIQ!

Med sig som förband i har han souldivan Adina Howard och hon har en
egen sätt att uppträdda kan man ju utrycka det
kanske skaka rumban som en F**** ..

Det är en fin julklapp för alla älskare av stönigt sensuell soul med
rNu-soulens allra bästa förkämpar, Philadelfias egenötter som tydligt
slingrar sig tillbaka till 70-talet.

Så som alla andra har han blivit inpressat av James Brown, Patti LaBelle
,Billie Holiday MM....*

Kvällen började med att man kände sig gammal då menar jag sågammal att
de va H&M, gina tricot, VeroModa har hunnit komma dit före mig..
pågrund av att alla skulle va bitchar.. lätt klädda små flickor..
ärlig talat, måste alla se lika dana ut å handla samma affär..""?`

Hur som helst, va vi alla framför allt därför att kolla på en snubbe
inte tycka om varan...

Efter massa väntan 1½ tima typ kom då den där sköna gamla soul divan
o rockade fett o fick igång alla till o med mig!..

Men lite ironiskt att Adina Howar påpekade flera gånger ¨på att uoo
va vackA ni är ikväll! rätt som det är tar in dj o dansar lite ¨så
där sexig! så att kille kissar ner sig..

Freak någ säger hon till pupliken Do you wana F***k my=?

Gamla ADina ,med lite sexig Bak! flöser runt scenen o det blir dags
för soulchild..Ja jaja Hell yeah och o frular med sjunger med,,NIce

Han hade med sig två jätter som sångkör..grym bra men mycke stor brothers!
dock..börjar med "Just Friends, "Girl Next Door"love,,avslutar med två
låtar av den kommande skiva! släpps Mars..sweet!

Visst man fick vänta länge för att han ska inta scenen men det'
va värt det ser fram imot att se honom nästa gång redan nu!
***** av fem möjliga!! av mig½!"

Och om Du är en av de som har missat honom vill ajg ge dig typs att
han har självaste nyårsafton spelar han konserten rum på Gamla Sthlm!

peace()love
Well det va allt för i dag! gött folk!

Hola at you boy/ ySh

No comments: