Tuesday, December 12, 2006

KOntrollanter

Kontrollanter!!

Spårvagnen kan bland kännas att man är på en mänsland !

Vad jag mennar är att man känner igen hur passiv folk är
ungdommar hånar varan MM:.

Men sen har vi de där som kallades spårvagns kontrollanter½"#(1

Jag är ett offer för de där som tror att de har makt
över en helt enkelt!

mitt på ljusa dag kommer en kontrollant i förta vagnen o
jag sitter i mitt vagnen,,,,

Jag hör de andra tre går på bakvagen o frågar folk om
biljeter..o jag ser på

den Jävlakontrollanten går från första vagnen till mitt
vagnen utan att fråga nå¨n annan i vagnen så går han
mott mig varför varför:::

Va fan liksom jag vet att man inte ska blir sur över en
så sak eller nåt" men andra gången i¨år känns lite att ta i..

Jag hade glömt min kort hemma men köpte en...
men som kom jag på!

Dom får inte hålla kvar dig, dom får inte "röra"
dig mer än vem som helst.

Dom har ingen rätt att kräva att du ska visa färdbevis.

Dom får däremot "stå i vägen" för dig så du inte kan springa,
och om du knuffar dom eller nått så blir det
"våld mot tjänsteman".

Du kan säga att du har färdbevis men att du vägrar visa det.

Då får dom tillkalla polis och förklara allt och så får
polisen fråga.

jag så att jag kan göra dig Tjänst!"# att ringa de..
till o med..om du vill!
men de andra va lite off..de orkade inte med att götta!

Ringde polisen de kommer om två hålplatser..så jag..
Rör mig inte!!

(p)vad har hänt..=?(K)han vägrar att vissa upp färdebevis!

(J)= jag vill anmälla denna rasse! för att han frågade inte

nån annan i vagnen uan gick på första vagnen o gick raka

vägen till mig o frågade färdbevis! hur kom det sig att
han frågade bara mig!=?

(p) oki har du färdbevis--=?(J) ja det klart jag har

och vissade upp det!

Plismanne tar uppgifter o de drar vidre o jag "tänkte"
fan han ska ha spö..den jävlen!

Det va tur för honom att polis återvände!

Det ståg några andra brother o överhörde allt och
de hade tidliggen åkt på nåt liknande!

(p)du få komma med här! (K) ja kanske lika bra ..det..

Han hade någ inte klarat sig annars inte för att jag
hade hoppat på honommen de hade de andra gjort lätt!!

Vad jag vet"! för att hålla kvar en person mot dennas
vilja måste straffskalan

för brottet innehålla ett maxstraff på minst sex månader i fängelse!

YOu are "busted"Nigga! så blir du, så enkelt är det typ
om man glömmer stäpla eller inte köper biljet...

Hustlers,I'm tryin to lock the spot down,
holla at You boy!.../ySh

No comments: