Monday, September 22, 2008

Black on black

Jag undrar ibland om det r sant det de s'äger att
alla svarta hälsar på varan utan att känna varan
eller r det för att de r för få)=?

jag hälsar inte n¨n utan att känna den inte ens då om
de inte hälsar sj!jag tror snarae att man hälsar varan
utan att ha några funderingar utan hämningar..

jag minns själv hur det r hemma i afrika när vita ser
varan hälsar de oxå utan att de en r från samma land
eller världsdel shit.. "-yo säg mig kännde de honom=?
nhej hur så nhej men han hälsade på dig och kanske
du kände honom nhej då -men då stämmer det ju att alla
svarta hälsar varan

"-Detta va min arbetkompis vi satt samma vagn och då
kom det på en som nickade och av artighet nickade jag

tlbx inget big deal eller!!

Sen föklar han att det måste va så att alla svarta
känner varan...vilken stolle asså dud lyssna här jag
känner inte alla plus han r inte ens från samma land!!
skämt i sida men jag undrar om det r sant med detta och
frågade mig runt och de förlesta så samma"man hälsar av
artighet" men då frågan om det ha med hudfärj att göra ?

eller r det så samhörighet eller=? inte faan vet jag men
som sagt va jag vet r om det va omvända roller skule vita
leta efter varan och ha sätt det själv Afrika!!
black on black is the shit som en annan afro utala sig i
min sökande efter frågan ..För få afrikaner hälsar på en !!

visst finns det massa glada afrikaner överallt som ser ut
som de r höga i livet och ett annat(= hahi men inte glömer
man första taget min sista besök i Naropie där va jag två
må¨nader och träffa en av de sjukaste och enklaste i
planeten!! jag skojar inte asså¨ kille hade en bott bar

sjukdom vilket han visste för eller snare skulle ta hans
liv ganska snart med tanken på att han inte fick hjälp
FATTIG!

inget proms-medecin så som vi har här!, som inte uppskats
alls ibland känns som men grabben va den gladaste jag ha
träffat eftersom han visste jag kommer att dö!! den tanken
hade slagit mycke sen dess ..han kan ju inte ändra sin
sitts på nåt sätt med det kanske han hittade tröst att va

den han alltid ha varit och låta naturen göra sitt!!

jag lär någ aldrig få reda på men jag kommer i håg
många eftermiddag hur jag tänkte va faan finns det
inget en kan göra=? men va skulle jag kunna göra att
lämna penagar vilket han illmådig tog i mot det ibland
eller när man bejöd på käk se på hans ögon!!

ser man vilken lidande han går genom men han's mästligt
att dölja sin smarta va beundrande och en gott exp!!
men att höra honom skratta där hela han skakade )=Mugga
va du en är nu du as*** saknar de eftermiddagarna man
spelade tills det blev kolsvart ute!!
det ända jag inte så va någ TAck för den du R


TACK

Gott folk!
I'm out nigg's

Hola at you boy/ySh

No comments: